Marketing ve světle reality

30. červen 2014 | 17.08 |

Potravinářský PRŮMYSL je velkovýroba, která jde s dobou a využívá moderní prostředky prodeje, hlavně sílu marketingu. Na tom by nebylo nic špatného, vždyť i farmáři cítí potřebu zviditelnit se a udržovat kontakt s klienty, využívat sociální sítě a propagovat svoje produkty cestou, kterou by před deseti lety nepovažovali za důležitou. Jak se mění kultura a síla marketingu, mění se i terminologie. Bohužel, to, co si náš selský rozum dle prvního dojmu myslí, ne vždy odpovídá skutečnosti. Zde je pro vás menší slovníček, jak se orientovat mezi populárními štítky produktů:

Bezlepkový
Zákazník si myslí = neobsahuje lepek, je to trochu dražší, ale nevadí, je to určitě i zdravější, koupím to.
Skutečnost = neobsahuje lepek, ale nahrazuje ho hromada levných škrobů a aditiv, produkt je tedy ve skutečnosti minimálně jen nutričně nehodnotný, v horším případě pro zdraví škodlivý.

Bez cukru
Zákazník si myslí = Zhubnu, není tam cukr, paráda, můžu si toho dát více! Méně cukru označuje zdravý produkt.
Skutečnost = Nikdo neříkal, že produkt není sladký, napsali jsme jenom, že produkt neobsahuje bílý řepný cukr. Pokud začnete pátrat, mnohdy objevíte velkou drzost. Produkty obsahují buďto velké množství umělých sladidel, nebo i kukuřičný sirup, melasu, atd. Nenechte se zmást, čtěte.

Farmářský
Zákazník si představuje krásné pole, někde třeba na Vysočině, stádo spokojeně pasoucích se kraviček, usměvavou rodinku, která vše vyrábí vlastnoručně, tradičně.
Ve skutečnosti ale může jít jen o krásný název. Čtěte nejen složení, ale i původ. Neplaťte jen za hezkou etiketu.

Tradiční, poctivý
Napadá vás babička, jak poctivě a s láskou vaří, ze všeho přidává to nejlepší?
Opět platí, že to může být jen obchodní název.

Fit, fitness, wellness
Zákazník si myslí: Tohle jíst můžu, zhubnu, naberu svaly, to je skvělé!
Ať už tyto produkty symbolizují cokoliv, většina kvalifikovaných trenérů, kteří u vás chtějí dosáhnout výsledky, by vám v životě nedoporučili fit tyčinku nebo wellness celozrnné lupínky. Je to produkt, kterým těžko dosáhnete svoji vysněnou postavu: věřte, že slečna s plochým břichem na obalu tento produkt nejí. A nepomůže vám ani přibalené dvd s břišním tancem.
Kdyby výrobci používali štítek fit správně, aspoň dle toho, co si veřejnost/zákazník pod tímto pojmem představuje, nalepili by to na vajíčka, rybu, maso a zeleninu.

Dietní
Vy si myslíte: Zhubnu, můžu to jíst/pít často, z tohoto produktu nepřiberu.
Oni si myslí: Když je tak blbá (neberte to ve zlém, bohužel jsme cílovou skupinou my, ženy), že si myslí, že bude mít díky tomuto menší zadek, tak ať to koupí, a klidně za vyšší cenu! Dietní může znamenat cokoliv. Málo kalorií? Možná, ale jen na danou (směšně malou) porci. Méně cukru? Divila bych se...
Produkty "dietní" jsou vyvinuté pro neznalé ženy, které chtějí lehká rozhodnutí. Dietní? Ok, to můžu. Není to light? To bych asi neměla.

Nechceme vás tímto seznamem zmást a poštvat proti výrobcům, i když, někteří by si to zasloužili. Zkuste ale myslet, nenechte se nelákat na zvučný slogan.
Seznam není úplný, můžete ho směle doplňovat.

Zdroj FcB

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář