Vymývání mozku - odpovědi z vlastního nitra

24. únor 2009 | 16.38 |

Nechci být bez peněz.
Nechci být starý/stará.
Nechci být obézní.
Nechci tady bydlet.
Nechci mít tenhle vztah.
Nechci být jako můj otec/moje matka.
Nechci zůstat v tomhle zaměstnání.
Nechci mít takové vlasy/tělo/nos/zuby.
Nechci být sám/sama.
Nechci být nešťastný/nešťastná.
Nechci být nemocný/nemocná.

NA CO SE SOUSTŘEDÍME, TO ROSTE!

Prostředí, ve kterém jsme vyrůstali, nás učilo mentálně bojovat s negativním s tím, že to pozitivní přijde automaticky samo. NENÍ TO PRAVDA!
Jak často jsme si stěžovali na to, co nechceme? A přineslo nám to to, co jsme chtěli? Jestliže se chceme skutečně změnit, boj s negativním je naprostá ztráta času! ČÍM VÍCE SE VĚNUJEME NECHTĚNÉMU,TÍM VÍCE JEJ VYTVÁŘÍME. TO, CO SE NÁM NA VLASTNÍ OSOBĚ NEBO NA NAŠEM ŽIVOTĚ ODJAKŽIVA NELÍBILO TAK ZŮSTÁVÁ STÁLE S NÁMI!
To, nač se soustředíme, roste a stává se trvalým.  Odstupte od negativ a soustřeďte se na to, jací chcete skutečně být, nebo co chcete mít. ZMĚŇTE NEGATIVNÍ TVRZENÍ NA POZITIVNÍ:

Jsem štíhlý/štíhlá.
Jsem bohatý/bohatá.
Jsem věčně mladý/mladá.
Stěhuji se na lepší místo.
Navazuji spokojený nový vztah.
Jsem sám/sama sebou.
Mám rád(a) své vlasy/tělo/nos/zuby.
Jsem plný/plná lásky a náklonnosti.
Jsem svobodný/svobodná a spokojený/spokojená.
Jsem naprosto zdravý/zdravá.

Neustále mluvme pozitivně o tom, jací chceme být. Přitom je velmi důležité, abychom se vyjadřovali V PŘÍTOMNÉM ČASE - JSEM, MÁM. Naše podvědomí JE NATOLIK POSLUŠNÉ, ŽE PROHLÁŠENÍ V BUDOUCÍM ČASE - chci mít, budu mít - ZŮSTANOU JEN V BUDOUCNOSTI a budou nám stále unikat!

Vzpomeňte si na dobu, kdy jste měli ze sebe dobrý pocit a všechno vám vycházelo. Nebo si vzpomeňte na dobu, kdy jste byli doopravdy zamilovaní. Jako by neexistovaly vůbec žádné problémy a všechno šlo samo. Sebeláska do našeho života vnese záplavu dobrých pocitů a štěstí.

MÁME-LI RÁDI SAMI SEBE, CÍTÍME SE DOBŘE.

To však nelze, dokud nejsme se sebou spokojení a nebereme se takoví, jací jsme. ŽÁDNÁ DALŠÍ SEBEKRITIKA!!!

Už slyším ty námitky:

Ale já se kritizoval(a) vždycky.
Jak se mi může tohle na mě líbit?
Moji rodiče/učitelé-učitelky/milenci-milenky/manžel(é)-manželka/manželky mě vždycky kritizovali.
Co mě má potom teda motivovat?
Ale to se nedělá.
Jak se mám změnit, když se nebudu kritizovat?

Sebekritika je jen naše mysl, která stále dokola omílá totéž. Vycvičili jsme si ji, aby nás zahrnovala výčitkami a odmítala se změnit. Ignorujme takové myšlenky a věnujme se důležitější práci.

html">Vraťte se k předchozímu cvičení. Podívejte se do zrcadla a řekněte si: "Mám se rád(a) a jsem spokojený/spokojená s tím, jaký/jaká jsem."

Jak je vám? Jaké máte pocity? Sebeocenění a sebepřijímání jsou klíčem k pozitivním změnám.


Cvičení: Jsem se sebou spokojený/spokojená

Celý nastávající měsíc si neustále opakujte: "JSEM SE SEBOU SPOKOJENÝ/SPOKOJENÁ."
Klidně i čtyřistakrát za den. Není to mnoho. Máme-li starosti, zaobíráme se svým problémem nejméně stejně často. Učiňme z tvrzení "Jsem se sebou spokojený/spokojená" kráčející mantru, kterou si říkáme téměř nepřetržitě.

Toto tvrzení nám zaručí, že všechno negativní, co bylo pohřbeno ve našem vědomí, vyplave na povrch.

Kdykoli se vám vybaví negativní myšlenka, například: "Jak mohu být se sebou spokojený/spokojená, když jsem tak tlustý/tlustá?", "Tahle pitomost je k ničemu.", "Mám strašně velký zadek.", nebo jiný negativní nesmysl, začínáte se mentálně kontrolovat. Nevšímejte si toho a jen myšlenku pozorujte.Ta myšlenka vás stahuje do minulosti. Říkejte jí: "Nechávám tě odejít, jsem se sebou spokojený/spokojená"

Dokonce i to, co vás při tomto cvičení napadne, vám ukáže mnoho: "To vypadá hloupě", "To nemůže být pravda", "Jak mohu být sam(a) se sebou spokojený/spokojená, když dělám >tohle<?"

Jsou to myšlenky odporu - nechejte je proběhnout. Ovládnou vás jen tehdy, když se jim rozhodnete věřit.

"Jsem se sebou spokojený/spokojená, jsem se sebou spokojený/spokojená, jsem se sebou spokojený/spokojená." Bez ohledu na to, co se děje, co vám kdo říká, co vám kdo dělá, pokračujte dál. A jste-li schopni si toto říci i při pohledu na něco, s čím hluboce nesouhlasíte, je jasné, že se vyvíjíte a měníte.

Myšlenky jsou bezmocné, dokud jim nepodlehneme. Jsou to jen slova bez významu. Význam jim dáváme teprve my, a my rovněž určujeme, jaký ten význam bude. Vybírejme si tedy ty správné myšlenky!

Sebepřijímání částečně odstraňuje to, co si o nás myslí druzí. Když vám budu neustále opakovat: "Jsi růžové prasátko, jsi růžové prasátko...", buď se mi vysmějete, nebo znervózníte a budete si myslet něco o blbečkovi. Ale rozhodně mi nebudete věřit!
Mnohé myšlenky, pro které se rozhodujeme, jsou při tom stejně daleko od pravdy. PŘESVĚDČENÍ, ŽE NAŠE HODNOTA ZÁVISÍ NA TOM, JAK VYPADÁME, JE JEN NAŠÍ VLASTNÍ VERZÍ TVRZENÍ "JSI RŮŽOVÉ PRASÁTKO"!

TO, CO V SOBĚ POVAŽUJEME ZA "ŠPATNÉ", JE SOUČÁSTÍ NAŠÍ OSOBNOSTI A JEDINEČNOSTI. Příroda se nikdy neopakuje. Neexistují dvě stejné kapky vody nebo sněhové vločky. Ani jediné dvě sedmikrásky nejsou stejné. Máme se lišit! Netrapme se tím, že se chceme někomu podobat. Přišli jsme na tuto planetu, abychom dali najevo, jací jsme.

Zabývejte se myšlenkami, které vám dělají dobře. Dělejte věci, díky kterým se cítíte dobře. Buďte s lidmi, se kterými je vám dobře. Jezte věci, po nichž je vašemu tělu dobře. Vydejte se směrem, který vám, dělá dobře.


Cvičení: Vytvářej nové změny

Nastal čas, abychom všechno, co s námi není v pořádku, změnili v pozitivum. Sepište všechno, co chcete a musíte udělat a co děláte. Pak negativní tvrzení převeďte na pozitivní.

Dejme tomu, že váš negativní seznam vypadá nějak takto:
Mám v životě zmatek.
Měl(a) bych zhubnout.
Nikdo mě nemá rád.
Chci se přestěhovat.
Nenávidím svoji práci.
Měl)a) bych si všechno řádně zorganizovat.
Nedělám toho dost.
Nestojím za nic.

Můžete je změnit:
Jsem ochoten/ochotna se zbavit mentálního návyku, který vytvořil zmatek v mém životě.
V mém životě probíhají pozitivní změny.
Mé tělo je spokojené a štíhlé.
Kamkoli jdu, potkávám lásku.
Bydlím na krásném místě.
Mám skvělou novou práci.
Mám všechno perfektně zorganizované.
Mám se rád(a) a jsem se sebou spokojený/spokojená.
Věřím, že život mi přináší to nejvyšší dobro.
Zasloužím si to nejlepší a teď to přijímám.

Tato tvrzení ozřejmí vše, co pokládáte za negativní, a proto jste se je rozhodli změnit. Budete se mít rádi, budete sami se sebou spokojení, vytvoříte kolem sebe atmosféru bezpečí. Díky sebedůvěře, pocitu zasloužení a sebepřijímání se zbavíte nadváhy. Tato tvrzení vám uspořádají myšlenky, přivolají nový láskyplný vztah, získáte díky nim novou práci i nový byt. Jako zázrakem můžete uskutečnit svá přání.

Věříte tomu, že si zasloužíte všechno, po čem toužíte? Pokud ne, nedovolíte si, abyste to dostali. Nedovolí to situace, kterými se opředete.


Cvičení: Zasloužím si

Znovu se podívejte do zrcadla a řekněte nahlas: "Zasloužím si mít (co)/být (jaký/jaká) a právě teď to přijímám." Vyslovte to nejméně třikrát. Nahlas!
Jak se cítíte? Vždy věnujte pozornost pocitům a reakcím svého těla.
Zní to pravdivě, nebo se ještě cítíte nezaslouženě? Cítíte-li cokoli negativního, vraťte se k ujišťování: "Zbavuji se podvědomého mentálního návyku, který stojí v cestě mému dobru." "Zasloužím si ..(co)..    "
Opakujte to tak dlouho, dokud se nezačnete přijímat, i kdyby to mělo trvat několik dní.
 

Zpět na hlavní stranu blogu